sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Mä en haluu kuolla tänä yönä

Kamala ylävatsakipu.
Kolmen päivän oksentelusta?
Ehkä, ehkä ei.
Joka tapauksessa ahdistaa ihan kamalasti.
Pelottaa.
Oon vannonu ittelleni tän illan aikana varmaan kymmenen kertaa, etten oksenna enää ikinä.
Mieluummin olen vaikka syömättä, kuin että oksennan.
Mä tuhoan itteäni.

Mä en tahdo kuolla vielä.
Enkä mä sano, että pieni vatsakipu tarkoittais heti kuolemaa,
mutta faktahan se on että syömishäiriöisillä on suuri kuolleisuus.
Vai häh täh, en mä osaa muotoilla.

Anyway, pysykää lujina kamulit.
Mäkin yritän.

2 kommenttia:

  1. Muuten hyvä,mut oot liian lihava syömishäiriöiseks..mun mielest ainaki. Enkä usko et oon ainoo tätä mieltä oleva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kiitti kommentista!

      Et oo tainnu käydä vielä yläastetta tai sitten et oo kuunnellu tunneilla? Yläasteella opiskellaan vähän syömishäiriöistä.
      Kyllä, mä olen lihava ja kyllä, mulla on valitettavasti syömishäiriö: epätyypillinen laihuushäiriö.
      Tässä olis pari pätkää, jotka tahtoisin sun lukevan! Ihan vaan, jos et ole vielä näitä asioita kuullut. :)

      "Bulimian aiheuttamat kuolemantapaukset ovat todennaköisesti paljon yleisempiä mitä tilastot näyttävät. Bulimiaan liittyy monia hengenvaarallisia sivuoireita, eikä näihin kuolleen henkilön kuolinsyytä yhdistetä bulimiaan. Kuolema saattaa ilmetä esimerkiksi sydänongelmien seurauksena, ja sydänkohtaus onkin yksi yleisimmistä sivuoireista. Bulimia kasvattaa kallonsisäistä painetta, ja tämä saattaa niin ikään olla vaarallista."
      "Eräs vaarallinen bulimiaan mahdollisesti liittyvä fyysinen oire on sydämen rytmihäiriö tai pahimmillaan sydänkohtaus. Tämän saa aikaan elimistön elektrolyyttien ja suolojen epätasapaino, johon toistuva oksentaminen saattaa johtaa."
      "Epätyypillinen laihuushäiriö voi tulla kyseeseen, kun potilas kärsii esimerkiksi muilta piirteiltään tyypillisestä anoreksiasta, mutta kuukautiset eivät ole jääneet pois tai painonlasku ei ole niin merkittävää, että laihuushäiriön diagnoosi voitaisiin tehdä."
      "Syömishäiriöisen paino ei välttämättä putoa hälyttävän alhaiseksi. Epätyypillinen syömishäiriö ei täytä anoreksian tai bulimian oireita. Henkilö ei ole välttämättä laiha. "

      Toivottavasti olet nyt vähän viisaampi! :)

      Poista